Yuqori yog 'iste'moli norma hisoblanadi va nima qilish kerak

Motor moyi ichki yonish dvigatelining harakatlanuvchi qismlari orasidagi ishqalanishni kamaytirish, issiqlik va ifloslantiruvchi moddalarni qisman olib tashlash uchun kerak. U yo'q bo'lganda, tez qizib ketish va dvigatelning shikastlanishi sodir bo'ladi, bu qimmat ta'mirlash yoki to'liq almashtirish bilan yakunlanadi. Muammolarning oldini olish uchun barcha avtomobillarda yog 'bosimi nazorat qilinadi. Agar daraja yoki bosim etarli bo'lmasa, asboblar panelida tegishli ko'rsatkich paydo bo'ladi.

Har xil turdagi dvigatellar uchun moy iste'moli stavkalari

Ish paytida yog 'miqdori asta-sekin kamayadi. Bu uning yoqilg'i yonish kamerasiga kirishi tufayli sodir bo'ladi. Bu oddiy jarayon va standart vaziyatda iste'mol qilinadigan yoqilg'ining umumiy hajmining 0,1-0,3% ni tashkil qiladi. Natijada, 100 km uchun 10 litr yoqilg'i sarfi bilan 10 000 km uchun 3 litr ichida moy iste'moli normal hisoblanadi. Agar turbo zaryadlangan majburiy dvigatellar haqida gapiradigan bo'lsak, unda bu erda moy iste'moli allaqachon yoqilg'i hajmining 0,8-3% ni tashkil qilishi mumkin. Umuman olganda, vosita yuqori tezlikda ishlaganda dvigatel moyi iste'moli ortadi.

Dvigatel moyi iste'moli oshdi. Asosiy sabablar

Amalda, vosita ko'proq yog' iste'mol qilishi mumkin. Bu, odatda, dvigatelning tabiiy aşınması va yirtig'i o'z ta'sirini olganida, yuqori masofaga ega avtomobillar uchun odatiy holdir, ammo istisnolar mavjud. Amalda, yog 'oqishining tashqi va ichki sabablari mavjud.

Oqishning tashqi sabablari

Bunday holda, muammo aniq, ayniqsa yomg'irdan keyin sezilarli bo'lgan avtomobil ostidagi dvigatel moyining tomchilaridan, dog'lardan ingl. Bu erda muammoning sababi tizimdagi qochqin va quyidagi qistirmalardan biri orqali oqishdir:

Что и откуда может потечь из машины

valf qopqog'i qistirmalari (yuqori harorat tufayli eng keng tarqalgan variant, bu materialning aşınmasına olib keladi, shuningdek, dvigatelni ta'mirlash vaqtida uni olib tashlash);

pan qistirmalari (qistirmaning qarishi, mahkamlagichlarning zaiflashishi tufayli yuzaga keladi);

old qopqoq qistirmalari;

krank mili yoki eksantrik mili moy muhrlari (150 000 kilometrdan ortiq masofaga ega dvigatellar uchun odatiy);

yog 'filtri muhri (mahsulotning sifati pastligi yoki chiziqdagi valfning ishdan chiqishi tufayli qishda dvigatelni ishga tushirish uchun eng tipik).

Oqishning ichki sabablari

Bu erda yog 'iste'molining eng keng tarqalgan sababi vana qistirmalari (valf qistirmalari) orqali oqishdir.

Признаки износа маслосъемных колпачков.

Vaqt o'tishi bilan ular elastikligi va elastikligini yo'qotadi, yorilib ketadi va shuning uchun ishonchli tarzda muhrni ta'minlay olmaydi va yog 'yonish kamerasiga kiradi. O'zgartirilgandan so'ng yog 'iste'molining ko'payishi muammosi dvigatelni ishga tushirganda kuchli tutun bilan aniqlanishi mumkin (haydash paytida va ish haroratiga etgandan so'ng uning miqdori qismlarning tabiiy kengayishi tufayli kamayadi).

 

 

 

Agar dvigatel katta masofaga ega bo'lsa, unda sizib chiqishning mumkin bo'lgan sababi siqish va moy qirg'ichlari halqalarining aşınması bo'lishi mumkin,

maslo

 

 

tsilindr devorlarida skorning paydo bo'lishi, shuningdek, piston halqasining yivlarining aşınması. Bu sababni egzoz trubkasidan kulrang yoki ko'k tutun paydo bo'lganda taxmin qilish mumkin, bu ayniqsa yuk ko'tarilganda yoki aksincha, gaz chiqarilganda seziladi. Egzoz gazlari ham o'ziga xos hidga ega, ammo samarali katalizatorlarga ega zamonaviy dvigatellar atmosferaga chiqmasdan oldin uni yoqib yuborishi mumkin.

maslo

Oshgan iste'molni qanday kamaytirish mumkin

Tizimdagi yog 'darajasi va bosimining etarli emasligi dvigatelning aşınmasına olib keladi, uni ta'mirlash juda qimmatga tushadi, shuning uchun uning ko'payishiga juda ehtiyotkorlik bilan munosabatda bo'lish kerak. Bugungi kunda bozorda yog 'tizimining muhrlanishini ta'minlaydigan qo'shimchalar mavjud. Ular qochqinning birinchi belgilari paydo bo'lganda profilaktika chorasi sifatida samarali bo'ladi (ular muammoni to'liq hal qilmaydi, ammo ular dvigatel moyining potentsial shikastlanishi va yo'qotilishini sezilarli darajada kamaytiradi, kapital ta'mirlashni kechiktiradi). Masalan, Mannol Oil Leak-Stop qo'shimchasi bo'lishi mumkin. Undan foydalanish quyidagi natijalarni beradi:

qistirmalari va qistirmalari orqali dvigatel moyining oqishini kamaytirish yoki oldini olish;

plomba materiallarining elastikligini normallashtirish;

klapan ildiz muhrlarining xarakteristikalari va parametrlarini tiklash.

U taxminan 500-800 kilometrdan keyin to'liq ishlay boshlaydi. Qo'shimcha butunlay xavfsiz va barcha turdagi dvigatellar uchun javob beradi.

Motor moyining ichki oqishi bilan kurashning ikkinchi yo'nalishi Mannol 9829 Ceramo Ester kabi ishqalanishga qarshi qo'shimchalardan foydalanish bo'lib qolmoqda. Ular piston halqalarining ishlash muddatini uzaytirish orqali yog 'sarfini kamaytiradi.

Yog 'iste'molining ko'payishidan xalos bo'lishning qo'shimcha usullari bu borada transport vositalarini ishlatish qoidalariga rioya qilishdir:

moyni tizimdan to'liq olib tashlash bilan o'z vaqtida almashtirish;

ishlab chiqaruvchi tomonidan tavsiya etilgan yog'lar va filtrlardan foydalanish;

dvigatelni davriy yuvish.

Bundan tashqari, yoqilg'i idishini tozalashdan tortib, shamlarni muntazam ravishda almashtirishgacha sog'lom yonilg'i tizimini saqlash muhimdir. Bugungi kunda bozorda juda ko'p bo'lgan maxsus qo'shimchalar bu erda katta yordam beradi. Ular arzon, ammo brendning ishonchliligi va obro'siga e'tibor bering, chunki siz hech qanday ijobiy ta'sir ko'rsatmaydigan yoki minimal bo'lgan qo'shimchani sotib olishingiz mumkin.

Agar qo'shimchalar yordam bermasa, dvigatel diagnostikasi va maslahati uchun malakali mutaxassislarga tezda murojaat qilish muhim, bu esa jiddiy nosozliklarni oldini oladi.